Cusco, Arequipa, Chivay, PUNO! - Reisverslag uit Puno, Peru van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu Cusco, Arequipa, Chivay, PUNO! - Reisverslag uit Puno, Peru van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu

Cusco, Arequipa, Chivay, PUNO!

Door: Lesley

Blijf op de hoogte en volg Lesley

29 November 2012 | Peru, Puno

Even kijken wat hebben we de laatste tijd allemaal gedaan...
- veel in de bus gezeten

- veel verschillende hotels / hostels gezien

- veel stadjes in Peru gezien

Na de Inca Trail waren we terug in Cusco, daar hebben we nog een nachtje in een hostel geslapen, super gezellig hostel, dezelfde als die we in Lima hadden! Hostel heet Pariwana.

In dit hostel hebben we een bus ticket gekocht voor de nachtbus naar Arequipa. Wow wat een bus! Wat een beenruimte! Wat een luxe voor dit land!! Zodra we zitten krijgen we drinken, snacks, avondeten, geweldig! Wat een luxe is dit, na een paar uur ligt iedereen te pitten en zodra het ochtend wordt zijn we er al! Eenmaal aangekomen in Arequipa moeten we opzoek naar een slaapplaats, we beginnen bij een hostel in het centrum, deze had wel plek maar was best duur ;-), een straatje verder komen we een heel leuk hotel tegen, goedkoper dan een hostel, een 2 persoonsbed en een gedeelde badkamer, prima! We gooien onze backbags neer en gaan Arequipa verkennen.

Arequipa is de tweede grootste stad van Peru, maar daar merken we eigenlijk vrij weinig van, er zijn minder toeristen, het voelt net alsof wij de enige toeristen zijn in deze grote stad.

Hier bezoeken we ook een museum waar Princess Guanitta wordt tentoongesteld, onze gids tijdens de Inca Trail vertelde hierover, dit meisje werd door de inca's opgeofferd aan de goden, dit meisje is toen vele jaren later terug gevonden in goede staat omdat zij in de sneeuw lag, je kan hier veel over vinden op google! ;-)

Na wat rondgelopen te hebben besluiten we een toerist info op te zoeken, we komen hier namelijk voor de Condors (enorm grote vogels), hotsprings en de Colca Canyon!

We hebben eigenlijk weinig zin om weer met een tour mee te gaan, om naar het bovenstaande te kijken, we besluiten naar Chivay te gaan, een klein stadje, waar de Condors en hotsprings in de buurt zijn, is ons verteld ....

We pakken de volgende dag de bus van Arequipa naar Chivay, paar uur later komen we hier aan, opnieuw een leuk hotel gevonden voor weinig, dit keer wel een eigen badkamer! Warm water en wifi, yeah! Nice!

We zijn allebei gaar van het bus reizen dus besluiten we als eerste naar de hotsprings te gaan, we houden een taxi scooter aan, dit zijn echt grappige taxi's, de meeste zijn gepimpt, met spoilers en stickers etc haha, zal een foto toevoegen.

Uhh, 10min later zijn wij de enige in het toeriste zwembad, wat is dit water bloedheet!!! Maar oh zo lekker en zo mooi om tussen de bergen te zwemmen, we besluiten ook de andere baden te bekijken, hier zitten alle locals, in het eerste bad worden we nog niet heel raar aangekeken, maar uiteindelijk bij het laatste bad wordt het echt heel bijzonder, alsof we film sterren waren, mensen kwamen naast je zitten in het zwembad, sommige wilde zelfs op de foto! Wat hebben wij gelachen, daarna zijn we maar snel terug gegaan naar het toeriste bad, en jawel het toeriste bad zat nu vol met toeristen, we zagen de bussen al aankomen. Wat een dag haha!

De volgende dag hadden we besloten om naar de Condors te gaan kijken en naar de Colca Canyon te gaan. De mensen hier spreken geen Engels en dus echt alleen maar Spaans, we hadden dus niet goed begrepen hoe laat de bus kwam, wij stonden iets voor 8:00 op het bus station, bleek dat de bus om 7:30 weg reed, FUCK! Gemist, de volgende bus komt om 11:00, we hebben geen zin om te wachten en besluiten een taxi te nemen, na een heftige rit van een uur, zijn beide redelijk door elkaar geschud en 100 sols lichter (30 euro). Komen we aan bij de Condors, er vliegen er 2, verdomme! Waar zitten al die kut beesten, we hebben hier toch niet een uur voor in een bus gezeten?!! We wachten nog even, maar er komen geen vogels. Goed, we gaan verder op naar de Colca Canyon! Er staan wel geteld 13 bussen, maar geen 1 die er naar de Colca Canyon gaat, fuckkkk.....

We besluiten te lopen, het is ongeveer 2 uur lopen, beide hadden gelukkig genoeg water, petjes en wandelschoenen aan. Na een uur lopen wordt onze wandeltocht beloond, 5 mega Condors! Helemaal alleen voor ons hahah, wow wat een beesten!!! Snel de camera gepakt, zoomlens erop geknald en prachtige foto's gemaakt! Even kort een pauze gepakt en daarna de wandeltocht hervat, na dik 1:45 uur lopen komen we eindelijk een auto tegen die onze kant op gaat, ik gooi m'n arm omhoog en de auto stopt! Er zitten 2 Peruaanse vrouwtjes achterin de bak, we springen ernaast en nog geen 15min later zijn we in Cobanaconda! Wat een stadje, dit stadje lijkt wel verlaten, uiteindelijk komen we bij een hostel aan en vragen de weg naar de Colca Canyon, deze mevrouw verteld ons dat we te laat zijn, en dat we alleen met een tour naar beneden kunnen, en dat dit 2 dagen duurt, verdomme .....

Op naar het volgende hostel, gelukkig deze man spreekt Engels! En hij verteld ons de weg, hij kan ook een hotel voor ons reserveren als we onderaan de Canyon zijn, beide zijn we enthousiast geworden en besluiten dit te doen! 2x links en 1x rechts, 15min later moet je bij een post komen, laat daar je ticket zien en 2:30 later ben je beneden, KLINT GOED!!! Doen we! Nou dik een half uur later zien we nog geen post, we zien namelijk helemaal niemand, wat als een van ons nu valt? Zich verstapt? We hebben helemaal niks bij ons, niemand weet dat wij hier lopen, KUT! Hadden we nu maar gewoon een tour gedaan, wij wilden samen zo graag zonder gids op pad, nou dat hebben we nu wel geleerd. We besluiten terug te lopen, om op tijd de bus terug te pakken naar Chivay, waar alle spullen liggen etc! Teleurgesteld zitten we in de bus, wat als... Wat als! Zucht..

Dik 2 uur later komen we aan bij ons hotel in Chivay, we pakken en douche en gaan een hapje eten, na wat grappen is de sfeer alweer goed! Achteraf kunnen we erom lachen! We besluiten verder te gaan, de volgende ochtend pakken we de bus naar Puno, na een rit van ongeveer 6 uur komen we aan in Puno! De stad aan het Titicacameer! We komen hier savonds aan, al snel vinden we een leuk hotel voor weinig ;-), gooien de backpacks neer en gaan uiteten.

Morgen gaan we langs de toeriste info om een leuke tour uit te zoeken!! ;-)

Adios!

PS: Wat missen we NL eten!!! En vooral jullie allemaal, zo ver weg van ons! :-)

PS2: Lieve schoonouders, de schoenen lopen heerlijk!!

• 30 November 2012 - 06:18

Jozina:

Wat een verhaal zeg! Jullie durven wel.
    Gelukkig allemaal met een goede afloop.

Genietse verder he,
    doen wij in iedergeval wel van jullie verhalen :-)

• 30 November 2012 - 09:47

Chris:

HA lieverds. Dat hoort er ook bij omgaan met tegenslagen en niet je humeur er door laten bederven. Zeker in den vreemde is goed voorbereid het halve werk. Wel een zeer aanlokkelijk land. Ben benieuwd naar al je andere foto's Lesley. Spannend. liefs papa

• 30 November 2012 - 11:52

Hanna:

Lieve L&L

Haha, die foto van die taxi is grappig! Had je ze zo ook maar in Nederland! ;)

Zo te lezen hadden jullie je eerste tegenslag. Dat is echt niet jullie dommigheid hoor, zoiets gebeurd iedereen op reis. Hoe cliche dan ook, het is uiteindelijk alleen maar leerzaam. Jullie doen op deze reis miljoen dingen, dus dat jullie die tour nu een keer niet gedaan hebben is echt geen ramp. Ik herken van mijn avontuurtjes met Robin ook dat je er na afloop (moe en een beetje verdrietig, de 'als' 'als' gedachtes) heel melig van wordt en om jezelf kan lachen. Fijn dat jullie nu weer over de tegenvaller heen zijn! En ik vind het alleen maar heel stoer klinken, de ervaring die jullie nu hadden: lopen zonder gids, instappen in een auto en totaal niet begrijpen wat iedereen zegt. Jullie hebben gelukkig wel verstandig besloten terug te gaan, maar wel een beetje geproeft van een andere manier van reizen!!

Hier gaat alles goed, mis jullie ook hoor! Veel plezier nog verder,

xxx

• 30 November 2012 - 15:34

Gijsbert:

Hahaha smakelijk om zitten lachen :-D
    Ik hoor het je helemaal zeggen..

Zo ben ik dagen op zoek geweest naar schildpadden op 1 of ander graf strand..
    Nooit 1 gezien.. Kut beesten.. Nu hoeft het al niet meer!!

Have fun nog daar!

• 30 November 2012 - 22:27

Johanna Leur.:

Oh lieverds wat een heerlijke verhalen,met ups en downs dat hoort er bij(ervaring!!)
    Maar het blijft genieten.Ik heb gezocht naar de condors...Les.zoiets schitterends wil
    ik graag zien als het kan..Blijf genieten..natuurlijk!veel liefs van mij.omajohanna

• 01 December 2012 - 20:37

Rita:

Hey kanjers!! Wat een machtige verhalen allemaal zeg, echt genieten! Als je ooit ander werk zoekt kan je altijd nog schrijver worden hahahaha!!!
    Nou,nog heeeeeeel veel plezier en geniet ervan allebei,hè!

Groetjes Kees en Rita xxxx

• 02 December 2012 - 21:55

Harm:

Hey Lesley en Lotte, geweldig reis verhaal weer hoor. Je maak daar in 1 dag meer mee dan hier in 1 jaar. Ik kan niet wachten op je foto's van die Condors, geweldige beesten, heb op een documantaire eens gezien dat zo een Condor een berggeit van de rotsen "plukte" er mee weg vloog en hem van een hoogte van een km of 5 gewoon te pletter liet vallen. Eet smakelijk. We wachten hier weer op jullie volgende belevenissen. En keep your head up.Geniet er van he.
    Oja, kijken jullie wel uit!!!!!

• 03 December 2012 - 00:44

HArma:

Oh wat allemaal leuke ervaringen! Heerlijk. Goed of slecht, geeft niet, allemaal Life lived to the fullest. Geweldig. Wil als vogelaar natuurlijk wel graag een condor foto zien. Heb ze zelf ook gezien maar in de verte. Veel plezier met de het volgende avontuur. Tot... Liefs T&H

• 06 December 2012 - 21:19

Annelies:

Lieve Lotte en Lesley,
    proficiat met je verjaardag, nicht! En dat ergens in Peru, wonderlijk, hoor. Geniet en vier ze.
    Lieve verjaarsgroet, Koen, Annelies, Daniël en David.

• 07 December 2012 - 03:56

Bhavito:

Lieve Lot en Les,
    klinkt heel erg bekend. Ten eerste versta je het misschien niet helemaal juist, maar ten tweede denken ze hier ook heel anders. Bussen die wel, niet, later, vroeger gaan, relax, morgen is er nog een dag. Wat is er nou zo speciaal aan het eten in NL dat je het mist? Als jullie hier zijn gaan we samen koken. Moeten we wel met de nana afspreken. En ik zal een paar pepernoten bewaren, voor de dutch feeling. Tot gauw. Ik zie net het duurt nog maar 10 minuten dan ben je jarig, Lotte. Hoe ga je het vieren? Liefs Bhavito

• 07 December 2012 - 03:56

Bhavito:

Lieve Lot en Les,

• 07 December 2012 - 10:28

Thea:

Wat zien en doen jullie véél ! Houdt Lesley de foto's van de condors voor zichzelf ?
    Ja, die bussen, heel wat comfortabeler dan een vliegtuigstoel.
    liefs
    thea