Kort bezoek aan Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu Kort bezoek aan Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu

Kort bezoek aan Lima

Door: Lesley

Blijf op de hoogte en volg Lesley

17 November 2012 | Peru, Lima

Na een lange vlucht zijn we aangekomen in Lima! Lima is een enorme drukke stad met veel verkeer en heel veel auto's. In deze stad is altijd wel wat te beleven!

Nadat we onze backpacks hebben opgehaald en bij de tourist info balie zijn langs geweest om wat informatie te winnen zijn we opzoek gegaan naar een groene taxi. De man van de tourist info zei dat wij een groene taxi moesten nemen want deze waren te vertrouwen, nou nergens buiten een groene taxi te vinden! Uiteindelijk worden we door de 10de taxi chauffeur aangesproken en we vragen of hij een groene taxi heeft, hij pakt zijn groene taxi kaart uit z'n zak en wijst een groene stikker aan op zijn raam, gevonden!

Na een rit van 45 min brengt hij ons naar Mira Flores.
Dit was echt een geweldige taxi rit, rechts inhalen, bumper kleven, alles mag hier!! Hahaha

Uiteindelijk brengt hij ons naar het hostel genaamd Pariwana!
Dit is een backpackers hostel, we delen een kamer met 6 andere, allemaal stapelbedden en uitzicht op het park hier.

Op het dak is een groot dakterras, hier kan je met ze alle chillen, eten, drinken, tafelvoetballen, tafeltennis, bordspellen, internetten etc..

Overdag hebben we Miraflores doorlopen, leuke stad, veel restaurantjes, maar ook bijv een MacDonald, Kentucky Fried Chicken etc!

In de avond hebben we bij een heerlijk klein tentje gegeten, buiten het toeristische gedeelte, alles was Spaans!
De mensen, de kaart, echt alles!
Op de gok hebben we dus besteld en we hebben heerlijk gegeten!
Aardappels met kip, groeten etc! Bier drinken ze hier ook graag, geen kleine flessen maar echt flessen van een halve liter
Daarna hebben we in het hostel nog voetbal gekeken, Peru moest spelen tegen ....., vergeten! ;-) 0-0 gebleven.

Alles is ook goedkoop hier, gister hebben we uitgebreide gegeten en we waren uiteindelijk iets van 30 sol kwijt, dat is ongeveer 10 euro! :-)

2de dag Lima zijn we naar Downtown Lima geweest, dit keer hebben we de bus genomen, rit van 30 min! Echt weer onze ogen uitgekeken! Leuke wandeling door de stad gedaan, zoveel gezien. Oa lokale markt, kippen, veel fruit en noten etc! In de avond hebben we veel lekkers bij de supermarkt gehaald en z'n we gaan picknicken in het park, daar hebben we nog een Spaans theater bezocht en een park vol met fonteinen bezocht die verlicht waren.

3de dag Lima zijn we weg gegaan bij het hostel en zijn we naar een hotel gegaan, om 6 uur hadden we hier een meeting met de Inca Trail groep! Overdag hebben we een strandwandeling gemaakt en zijn we uiteindelijk bij een stadje buiten het toeristische gedeelte beland, mensen keken ons echt vreemd aan, haha! Wel heel vriendelijk allemaal! In de avond hebben we bij een vis restaurant in de buurt gegeten, echt super lekker gegeten! En was een gezellig tentje, er zat een man met een gitaar live muziek te spelen en te zingen, hele leuke sfeer!

4de en laatste dag Lima, de wekker ging! Opstaan en gaan, snel wat gegeten en de bus gepakt naar het vliegveld samen met de groep, op naar Cusco!

Groeten Lesley

• 18 November 2012 - 00:28

Chris:

Lieve kinderen, klinkt allemaal zeer aanlokkelijk. Onze volgende vakantie wordt volgens mij ....
    En nu het jullie volgende avontuur.
    Hoe gaat het Spaans? Komen alle lessen terug, grabbelen in je geheugen. Jullie verhongeren in ieder geval niet, dus het essentiële hebben jullie te pakken.
    Succes met het wandelen op grote hoogten!

• 18 November 2012 - 08:07

Winnie Van Rhee :

Hallo lieve Les en Lot ,
    Ik heb zo juist jullie laatste verslag gelezen.
    Klinkt echt geweldig.
    Ook moest ik lachen bij dat stukje dat jullie
    In dat dorpje aankomen en de mensen vreemd
    naar jullie kijken Whahaha lach in een deuk.
    Ze hebben natuurlijk nog nooit een blonde Lotte
    gezien met een lange Leslie .
    Geniet ervan ik wacht met plezier op het volgende verslag.

• 18 November 2012 - 11:28

Harm:

Blijf vooral die verhaaltjes posten luitjes, heel leuk om te lezen, en zo krijgt het thuisfront ook elke keer wat van jullie "avonturen" mee. En Les: de volgende keer graag de foto's niet meer op z'n kop posten hahaha. Succes verder hoor.

• 18 November 2012 - 13:56

Carolien:

Wow, wat doen jullie veel! Maar stilzitten ben ik ook niet van jullie gewend:)
    En nu de Inca Trail als ik het goed heb gelezen.
    Heel veel plezier en geniet ervan samen!

• 18 November 2012 - 20:37

Eline:

Heey lieve Lot en Les,
    Super leuk om jullie verhalen te lezen!! Ik volg jullie hoor en geniet van jullie reis op afstand mee:-) Dikke kus!! Eline

• 19 November 2012 - 22:08

Johana Leur:

Hoi lieverds..ik"zie"jullie scharrelen....dat is genieten!Op naar Cusco...blijven jullie reizen
    met een groep,dat lijkt mij een veilig idee(denk ik!!!)liefs Omajohanna.
    PS ik had een heerlijk week met vriendinnen uit Hannover!Ze hadden een huisje gehuurd
    boven op een duin,grandioos!.

• 21 November 2012 - 13:19

Hilke:

Hey Lotte,

Veel plezier met de incatrail! t ziet eruit alsof jullie het prima naar je zin hebben :-)

groetjes Hilke