LA en Peru - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu LA en Peru - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu

LA en Peru

Door: Lesley

Blijf op de hoogte en volg Lesley

13 November 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Dagtrip: Los Angeles

Vanmorgen vroeg opgestaan, om half 5 ging de wekker! Samen gedouched en aangekleed, tas gepakt en de Charlie (tram) gepakt naar Old Town.
Om 6:00 vertrok daar de trein naar LA!

Wat grappig was, en dat is anders dan bij ons in NL, je treinkaartje koop je in de trein! Niet uit een automaat ofzo.

Had deze week ook met een Amerikaan gepraat, hij gaf als tip dat we in de trein linksboven moesten gaan zitten voor het beste uitzicht, nou dat klopte!
We hebben veel van de kust gezien, hebben de zon op zien komen en veel surfers die al om half 7 in het water liggen!

Rond half 9 kwamen we aan in LA! The city of Angeles ;-))

Nadat we bij de tourist info balie waren geweest hebben we 2 tram day passes gekocht, op deze manier konden we ons snel verplaatsen en hebben we alle leuke spots van LA gezien!

We zijn begonnen op de Hollywood Walk of Fame, grappig om sommige namen te herkennen van de sterren die daar in de grond zijn geplast, wat ook grappig is dat er veel van deze film sterren daar op straat lopen en dat je met ze op de foto kan! Vanaf hier hebben we ook de Hollywood sign gezien in de bergen, leuk om dit een keer in het echt gezien te hebben!

Hollywood is wel super toeristisch! Om de minuut wordt je gevraagd of je mee wil naar de sterren, huizen van de sterren bekijken of zien waar ze winkelen haha, dit hebben wij niet gedaan.

Nadat we klaar waren op de Hollywood Walk of Fame hebben we de tram gepakt naar Santa Monica boulevard, vanaf hier wilde we naar het strand gaan, we hadden dit nagevraagd, we moesten de metro nemen en daarna een kort stukje met de bus, nou dat korte stukje duurde meer dan een uur! Wel enorm gelachen om sommige Amerikanen, sommige z'n echt helemaal de weg kwijt!!! :-D

Nadat we uiteindelijk waren aangekomen bij Santa Monica hebben we over de pier gelopen en heerlijk van het zonnetje genoten. Hier hebben we ook een klein beetje gewinkeld ;-))

De tijd vloog voorbij in LA, voor we het door hadden moesten we de bus alweer terug pakken naar het Union Station, daar stond onze trein al klaar naar San Diego, helaas was deze trein bommetje VOL!! Eerste uur moesten we staan, uiteindelijk en plekje gevonden en nu zijn we aan het bijkomen!

Gister nog even zwemmen in het hotel en vandaag om half 2 vliegen we naar Peru (Lima).

Echt heel veel zin in, wel spannend een nieuwe plek, even weer de weg vinden en een plekje vinden om te overnachten.

Groetjes van ons!
Liefs Les & Lot

• 13 November 2012 - 17:25

Flor Verhey:

super! dank je voor het leuke verslag!!! goeie reis en dikke kus

• 13 November 2012 - 18:41

Vince En Lys:

Hi guys!

Yessss al drie verhaaltjes, super leuk!! Klinkt echt mooi daar west coast USA! Spannend dat jullie nu naar Peru gaan, goede reis!
    Hier in Grunn alles goed, net eerste blokje nachtdienst gehad. Ging wel goed gelukkig! Maar nu weer even lekker overdag leven :) Vince heeft tentamens van eerst blok, gaat ook goed! Verder al vast voorbereiden op de komst van de Sint :) En dit weekend speel ik met orkest THE Queen Symphony in de Martinikerk, wordt echt mooi hoop ik, zin in!
    Kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen!

Liefs, Vince en Lys

• 13 November 2012 - 19:12

Louis En Anneke:

Wat is dit geweldig om te lezen dat jullie het zo fantastisch hebben als je het zo leest is het
    of dat je het zelf mee maak ook de foto's zijn heel mooi . Nou een veilige vlucht en laat de reis nu maar echt beginnen. Probeer het zo vol te houden dat schrijven ik weet niet wie van jullie dat doet maar het is geweldig groetjes van Anneke en Louis XXX

• 14 November 2012 - 11:52

Ruud Van Wijk:

Leuk om te lezen! Groeten van Ruud en van Aspect | ICT!

• 14 November 2012 - 21:32

Johannaleur:

Lieverds,geen twijfel..jullie waren in LA.En nu Lima,een wereld van verschil, denk ik,heel benieuwd!
    liefs Omajohana.geniet met volle teugen!

• 16 November 2012 - 17:25

Kim:

Superleuk om jullie verhalen te lezen :) Krijg er zelfs kriebels van. Supergaaf!

Enjoy :) Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

Dikke kus uit het koude NL,
    Kim

• 16 November 2012 - 21:00

Thea Ellis:

Dan zullen jullie nu dus in Peru zitten en..... hable español !