Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu

Pucon

Door: Lesley

Blijf op de hoogte en volg Lesley

08 Januari 2013 | Chili, Pucón

We gaan naar Pucon! Op advies van Bhavito (Mark, oom van Lotte) gaan we naar Pucon. Op 1 januari nemen we de nachtbus van Santiago naar Pucon, alles loopt op schema en we komen de volgende ochtend aan in Pucon, daar hebben we afgesproken met Nora, een vriendin van Bhavito en Mehar, we mogen daar overnachten. Na wat geheen en weer vinden we al snel Nora's huis, Nora zelf is werken maar haar zoon is wel thuis, we drinken een bakje koffie en laten onze backpacks hier achter, op naar het centrum van Pucon, op naar info wat hier allemaal te beleven valt!

Pucon heeft een klein centrum met enorm veel restaurants en tour operators, Bhavito vertelde ons dat een bekende van hun in Pucon een hostel runt, als eerst gaan we hierheen om deze man te ontmoeten en te vragen wat er allemaal te doen is in de week dat wij hier zijn.

Nadat we deze man hebben ontmoet hebben we het volgende plannetje opgesteld:

Woensdag: Pucon
Donderdag: vulkaan beklimmen
Vrijdag: hotsprings
Zaterdag: bus naar het nationale park
Zondag: national park
Maandag: national park en savonds nachtbus terug naar Santiago

Nadat we een wandeling hebben gemaakt door Pucon en lekker op het strand zijn bijgekomen, hebben we trek en besluiten te gaan eten bij het hostel Ecole. Ze hebben hier alleen vegetarische gerechten maar we hebben super lekker gegeten en konden lekker buiten in de tuin zitten.

Na het eten gaan we terug naar het huis van Nora, Nora is klaar met werken en is thuis, Nora verteld ons dat zij een winkel heeft met zelf gemaakte spullen en dat haar winkel op de weg naar de vulkaan is, we spreken af dat we de volgende dag bij haar langs gaan, om de winkel te bekijken.

De volgende ochtend gaat om 6 uur de wekker omdat we om 6:45 bij de tour operator klaar moeten staan om met de groep naar de vulkaan gebracht te worden.

De eerste 400m tot een hoogte van 1800m hebben we met een ski lift gedaan, vanaf 1800m tot de top was een flinke klim! Na ongeveer 3 uur klimmen waren we op de top van de vulkaan, wat een uitzicht! Wat bijzonder om op eeuwig-ijs te klimmen en in een vulkaan te kijken, echt bizar! Na een korte break moesten we weer naar beneden, niet klimmend dit keer, maar gewoon op je kont! Haha echt geweldig, wat ging dat hard! Met je ijspik kon je afremmen. Na een uur stonden we weer onderaan de vulkaan, wat gaaf!

Na hard inspannen moet je ontspannen, de volgende dag zijn we dus naar de hotsprings geweest, na een uur in de bus kwamen we bij de hotsprings aan, prachtig! Allemaal natuurlijke verwarmde baden (40 graden) midden in een bos, om af te koelen waren er koude douches en watervallen.

Eenmaal terug bij het huisje hebben we samen met Nora en haar zoon gegeten, omdat het onze laatste avond bij hun was, was het een feestelijke maaltijd, zie foto's! Er werd een flink stuk vlees (poot van een schaap) op de BBQ gegooid, er werd Pisco Sour gedronken en via YouTube naar Chileense en Nederlandse muziek geluisterd.

De volgende dag vertrokken we vroeg naar het nationale park om daar 3 dagen te kamperen en te wandelen in de omgeving. We hebben hier prachtige wandelingen gemaakt, nou wandelen, het was meer klimmen! Zie foto's voor het resultaat ;-)

Tijdens het kamperen hadden we wel wat pech, ons kooksetje werkte niet meer, gelukkig mochten we in de keuken van het restaurant van de Camping koken.
De 2de dag regende het zo hard in de avond dat we bang waren dat de tent weg zou waaien / regenen. Gelukkig was alles heel gebleven en hebben we goed geslapen.
En Lotte heeft de eerste blaren pleister gebruikt deze vakantie! :-D arme lot

Nu zijn we nog 1 dag in Santiago daarna is het plan als volgt:

Woensdag 9 januari vliegen naar Buenos Aires

Vanaf daar willen we nog met een bus naar Iguazo (watervallen van Argentinië en Brazilië)

Paar dagen Brazilie, terug naar Buenos Aires en dan vliegen we 27 januari terug naar NL! En worden we 28 januari opgehaald door m'n ouders, zusje? En Lotte haar ouders! Zusje? ;-)

Tot heel snel! Het aftellen is ook voor ons begonnen!

Veel liefs Les & Lot

• 08 Januari 2013 - 18:05

Chris:

Weer leuk om te lezen. die wandelschoenen bevallen goed Lesley, zo te zien :-) Wat een indrukken. En die moeten jullie allemaal ook nog verwerken, maar daar heb je de komende jaren voor. pa+ma

• 08 Januari 2013 - 22:07

Ella:

Vergeet in Buenos Aires niet naar een voetbalwedstrijd te gaan, dat ik ook echt beleving. En je kan ook een dagje met de boot naar Uruguay. Veel plezier nog en geniet ervan!!

• 08 Januari 2013 - 22:27

Gijs:

Glijden op je kont van de berg af geweldig.

hoe ik het voor me zie: glijdend een heling af in de verte zie je de klif aan komen en wanhopig met de ijspik proberen grip te krijgen. Zal wel niet zo zijn maar wat een ervaringen allemaal gaaf!

Groetjes

• 08 Januari 2013 - 22:47

Warsha:

Lieverds, wat super speciaal! Klinkt fantastisch! Geniet deze laatste weken. X Warsha

• 09 Januari 2013 - 12:00

Annelies:

Wat een prachtig verhaal en wat een mooie foto's.. Geniet van de laatste weken! ;)

• 10 Januari 2013 - 22:08

Johanna Leur:

Lief Lotje en Les,kinders wat een mooie fotos...Dat Pucon is toch ook weer een super plek
    Blijf in alle rust genieten...nog een kleine 3 weken.Heel erg bedankt voor de verrassing
    vanmorgen op de deurmat,zo lief,ik had een heerlijke dag!jullie genietende omajohanna.10-01-13

• 14 Januari 2013 - 18:55

Truus Van Dillen :

Hey kanjers ,

Eindelijk ff tijd om jullie reisverslag weer eens te lezen .
    Wat is het toch leuk wat jullie allemaal beleven .....geweldig hoor .
    Geniet er nog van nog een paar weken dan zit het er op .

Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet er nog van .

Heel veel liefs ,

Truus xxxxxxxxxxxx

• 18 Januari 2013 - 12:30

Lysbert:

Hey lieve vrienden!
    Vannochtend alweer een goed bericht van jullie, genietend bij Iguazu! Daar kunnen wij over meepraten! Over Chili niet, maar het klinkt daar fantastisch!! Een bestemming voor op het verlanglijstje :) Die weekplanning incl vulkaan beklimmen, hotsprings en bbq lijkt me niet verkeerd.. Beter dan 's nachts werken, overdag slapen, 's avonds eten en dan weer werken... Maar ben nu lekker uit de nachtdienst gelukkig, het weekend vrij dus kunnen de schaatsen uit t vet!
    Ga nu jullie verhaal over Buenos Aires lezen. Geniet van jullie reis!
    Liefs, van Lys en natuurlijk ook van Vince!