Het einde van de wereld! - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu Het einde van de wereld! - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu

Het einde van de wereld!

Door: Lesley

Blijf op de hoogte en volg Lesley

29 December 2012 | Chili, Punta Arenas

18 december 2012 was het dan zo ver, we vliegen vanaf Santiago naar Punta Arenas ook wel het einde van de wereld genoemd.

De dag hiervoor hebben we nog wat boodschappen gedaan en alle kampeer spullen verzamelt, we gaan namelijk kamperen!

Na een korte vlucht komen we aan in Punta Arenas en pakken we de bus naar Puerto Natales! Vanaf daar vertrekken er bussen naar Torres Del Painne!

We vinden al snel een hostel, gooien daar onze backpacks neer en gaan voornu voor de laatste keer uiteten, daarna worden het simpele gerechten die je met 1 gaspitje kan maken.

Zo gezegd zo gedaan, de volgende ochtend worden we vroeg opgehaald met de bus en worden we naar het park gebracht, eerst een stuk met de bus, daarna nog een stuk met de boot en daar staan we dan voor de ingang van het park, klaar met onze backpacks, met kookspullen, een tent en warme kleding voor een week!

Het avontuur begint, de eerste dag was echt ontzettend zwaar, we begonnen rond 13:00 met lopen en kwamen uiteindelijk rond 18:00 op de eerste camping aan, dit was al een flinke klim, we besluiten hier 2 nachten te slapen, de volgende dag lopen we verder omhoog maar dan alleen met een kleine rugtas.

Na het koken van een heerlijke maaltijd ;-) duiken we onze tent in en slapen we als roosjes, wat een dag! En wat een nacht! Wat was het koud!!! Nog maar een trui aan en nog een extra set sokken aan, daar liggen we dan samen met onze mutsen op in een tent, begin van onze reis sliepen we in het Hilton hotel in San Diego en nu dit, waar zijn we aan begonnen?!! ;-)

De volgende dag beginnen we zonder zware tassen dit keer! En wat scheelt het, we vliegen naar boven opzoek naar de Gladger Gray. Onderweg schieten we echt prachtige plaatjes van de omgeving, alles is zo mooi! We zien zelfs in het water de eerste ijsschotsen, wat is dat bijzonder om te zien!
Na een paar uur klimmen, hagel, sneeuw en veel regen komen we boven aan, vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op de Glatcher.

De dagen hierna zijn echt geweldig, dit is zo'n prachtige omgeving, zie foto's onderaan.

De laatste dag zijn we om 3 uur snachts opgestaan om zo de zonsopgang bij de Torres mee te maken, daar liepen we dan in een pikke donker bos met onze hoofdlampjes op, echt een bijzondere ervaring. Het eerste uur kwamen we niemand anders tegen, maar hoe dichter we bij de Torres kwamen, wij meer lampjes zagen lopen :-)

Na 6 dagen zijn we klaar en hebben we de complete W route gelopen, prachtig!

De foto's zeggen genoeg!

Liefs Les & Lot

• 29 December 2012 - 09:48

Harm:

Hallo luitjes, het is te gek voor woorden wat jullie allemaal mee maken, zijn jullie nooit eens bang, bv als jullie alleen door zo'n bos lopen te dwalen?? De temp. verschillen zijn ook gigantisch zeg, eesrt foto's van zomers geklede mensen, en dan drijven de ijsbergen voorbij op de foto. Echt met geen woorden te beschrijven wat jullie aan het doen zijn. Voor de resterende tijd: ontzettend veel plezier nog!!!

• 29 December 2012 - 10:05

Louis En Anneke:

Wat een geweldig verslag en wat een mooie belevenis de foto's zeggen genoeg van wat jullie allemaal meemaken . Vele XXXXX en nog een fijne tyd daar tot gauw. Pa en ma
    Ps. En een poot van beertje

• 29 December 2012 - 10:59

Chris:

Wat een genot om dit allemaal te mogen meemaken. Heerlijk!!! papa

• 29 December 2012 - 11:22

Flor:

Ohhhhh, wat schitterend allemaal!!!! Echt een ervaring voor je leven. Ben heel blij voor jullie. En nu aftellen naar jullie behouden thuiskomst.xxxxx

• 29 December 2012 - 12:03

Desiree:

Hallo Les&Lotje,
    Ik vind het zo super tof dat we met zn alle mee kunnen kijken met jullie vakantie, jullie reizen en spannende ervaringen! Je fotos zien er prachtig uit, maar dat zal wel een kwart zijn van de werkelijkheid! Ik ben aan het aftellen tot jullie weer terug zijn, nog vier weekjes en dan zijn jullie er weer!
    Ik mis jullie, alvast een geweldige jaarwisseling gewenst van youssef en mij!
    Love you guys! X

Hanna:

mooooooooie wereld!

• 29 December 2012 - 21:58

Johanna Leur.:

Oh kinders,ik probeer het me allemaal in te voelen ,daarbij ben ik ook nog super trots,
    al die avonturen maken mijn offspring mee...niet te geloven..!
    Chris stuurde mij nog een extra foto,waar jullie aan tafel zitten bij Bhavito en Mehar thuis bij Quena.
    Jullie samen een goed uiteinde en een nieuw begin....wat voor een begin!
    En heel veel liefs omajohanna. 29 dec 12.daaag.

• 30 December 2012 - 12:22

Chris Van Gent:

Wat een reis, geweldig.
    Ik begrijp nu waarom je vader zo trots is Lesley.
    Gezond 2013 en kom veilig thuis.

Gr.:Chris.

• 30 December 2012 - 18:27

Harma:

Geweldig wat een ervaringen. Ja, ik ken dat koude kamperen. In Alaska. Brrrrrr. Maar toch een prachtige belevenis.
    Vanuit heerlijk Florida wensen we julie allebei een Heel Gelukkig Nieuwjaar!
    Liefs,
    T&H

• 02 Januari 2013 - 20:19

Arie Van't Verlaat:

Hallo globetrotters,

De allerbeste wensen en een gezond 2013 toegewenst vanuit een fris en waterkoud Nederland. Wisselvallig weer hier maar zeker geen ijsbergen die langskomen. :-)

Fijne reis nog verder. Foto's en verslagen zijn prachtig en erg leuk om te volgen!

Groeten,

Arie