Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu

Bolivia

Door: Lesley

Blijf op de hoogte en volg Lesley

11 December 2012 | Bolivia, Sucre

SORRY!!!! We lopen een beetje achter met de blog, we hebben het zo druk! ;-)

We zitten al een week in Chili, dus de blog van Chili houden jullie tegoed!
We slapen bij Familie en vrienden van Mark, een oom van Lotte.
Ontzettend aardige mensen!

Morgenvroeg vliegen we naar Punta Arenas, ook wel einde van de wereld genoemd! Zie Google Maps (http://maps.google.nl/maps/place?ftid=0xbc52ca58b309cc21:0xfa616a8b65456916&q=Punta+Arenas,+Chile&hl=es-419&ved=0CAwQ-gswAA&sa=X&ei=MNPPUO-ODo70tgfI7YAY)

Op deze bijzondere plek zullen we samen een week kamperen! En rondlopen natuurlijk!

Hier de blog over Bolivia:
-----------------------------------------------
In de avond van 3 december komen we aan bij de enorme stad La Paz!
Samen met een ander stelletje, wat zegt dat ze nog geen stelletje z'n zijn we vanuit Copacabana met de bus naar La Paz gereisd. We besluiten met ze 4tjes opzoek te gaan naar een hostel, wij hebben geen boek van Bolivia gekocht omdat we dachten hier maar een aantal dagen te zijn, dit blijkt achteraf wat langer te worden ;-), de jongen van het andere stelletje heeft een Lonely Planet van Bolivia en binnen een paar minuten zitten we in een enorm gezellig hostel!
We delen een kamer met 8 andere, er zijn warme douches, wifi, een bar, en elke avond krijg je je eerste biertje voor niets! COOL!!

De volgende ochtend komen we erachter dat er ook een Travel Agency in het hostel zit, hier kan je allerlei Tours en activiteiten boeken!

Na heel wat info verder besluiten we als eerst de volgende dag de Mountainbike tour te doen op de Most Dangerous Route van Bolivia, wow! :-D

We besluiten daarna La Paz te gaan ontdekken, La Paz lijkt veel op Lima, een drukke, hectische stad! Maar veel moderner dan Lima. Niet veel gezellige restaurantjes, uiteindelijk maar besloten om bij het hostel wat te eten samen met het andere stelletje.

De volgende ochtend worden we om 7:00 opgehaald door de taxi en zitten we rond 9:30 op de fiets, omgekleed en al! Het is koud! Op sommige gedeeltes ligt zelfs sneeuw! Na de eerste paar stops wordt het al warmer en verdwijnt de sneeuw! Wat gaan we hard naar beneden en wat is dit een toffe omgeving om te mountainbiken! Na een paar uur brand de zon en gaan de zware pakken uit en fietsen we in korte broek en shirt verder!

Zon 5 uur verder staan we onderaan de berg en hebben we het allemaal overleefd! Eenmaal beneden staat er een klein tentje met een groot bord ZIP LINE! Wat?! Ziplijnen? Hier in deze bergen!! VET!!! Lotte en ik besluiten beide dit nog even mee te pakken voordat we gaan! Een broer en zus uit Amerika doen met ons mee! We krijgen een uitrusting aan en springen achterin de Jeep! Een stuk omhoog en naar het eerste start punt van de ZIP line, wow wat is dit hoog en wat is het volgende punt ver weg, Lotte wil als eerst, na een harde gil is ze aan de overkant! Ik volg snel daarna en voor we het weten staan we weer beneden, wat gaaf!

Met ze 4e springen we opnieuw in de jeep en worden we bij de rest van de groep gedropped. Het leuke is dat dit een opvang is voor wilde dieren, er zijn apen, vogels etc! Deze dieren worden hier verzorgt door vrijwilligers, een van hen is een NL! Lotte besluit in de rivier te gaan zwemmen en ik krijg van de vrijwilliger een korte tour door dit park!

Kort daarna moeten we met ze alle verzamelen en zitten we 2 uur in de bus terug naar het hostel, wat een dag! Wat een belevenis! We hebben de death road overleefd. We krijgen een t-shirt en een cd met allemaal foto's en filmpjes van vandaag!

De volgende dag doen we rustig aan, het weer is wat minder dus we besluiten het Coca museum hier te bezoeken, het museum zelf is even groot als een gemiddelde woonkamer, maar we krijgen een dik NL boek met alle omschrijven van alle Spaanse teksten en foto's! We zijn zo'n 2 uur verder zijn we hier doorheen haha!

We gaan terug naar het hostel, pakken onze spullen en gaan met de bus naar Uyuni! We moeten hierheen omdat we zout vlaktes willen zien! Zie foto's!
Deze bus is trouwens een nachtbus, we slapen deze nacht in de bus en komen de volgende ochtend in Uyuni aan! We zoeken een hotel op waar we ons even mogen douchen en omkleden, Uyuni zelf is super klein en niet veel meer te doen naast het bezoeken van de zout vlaktes.

We verzamelen bij de tour operator en al snel komt onze Jeep aangereden.
Met 2 Spaanse dames, een stel uit Frankrijk en een man uit Zwitserland.

Na een paar uur crossen door de zoutvlaktes, hebben we het zouthotel gezien, het cactuseiland en toffe foto's gemaakt!

Nadat we klaar zijn op de zoutvlaktes, eten we wat en pakken we de bus naar Potosi. In Potosi bezoeken we de zilvermijnen, wat was dat gaaf! We gaan mee met iemand die zelf 5 jaar in de minen heeft gewerkt, we krijgen een tour door de fabriek en daarna gaan we de minen in, onderweg komen we ook een aantal minewerkers tegen.

Nadat we klaar zijn in de minen haasten we ons naar het bus station en pakken we de bus naar Sucre! De hoofdstad van Bolivia.
Sucre is een prachtige stad, met veel mooie witte gebouwen.

Nadat we alles gezien hebben in Sucre zijn we net op de tijd voor de Bus terug naar La Paz, de volgende dag vliegen we van La Paz naar Chili!

De blog van Chili komt na onze trip naar Punta Arenas!

Ciao!

X

• 18 December 2012 - 09:33

Hanna:

Leuk! Is Zippen abseilen ofzo? En doe de groetjes aan Bhavito & Mehar! Veel plezier op jullie trip naar het einde van de wereld ;) xxx

• 19 December 2012 - 22:20

Johanna.Leur.:

'tJonge wat een avonturen,Bhavito prees jullie vanwege jullie voorzichtige planning!
    Dank voor de mooie fotos en zowaar de condors...prachtig.
    En nu op naar Punta Arena alwaar jullie eeuwen oud blauw ijs wacht......
    En Lotte bedankt voor je enthousiaste mail met fotos ,en Les bedankt voor jouw deel
    aan de avonturen.Straks de groeten aan de Tellez familie en jullie samen gezegende Kerstdagen.
    Ik denk elke dag aan jullie,zo geniet ik met jullie mee daaag omajohanna.19 dec.

• 22 December 2012 - 10:06

Vincent & Lysbert:

Heey Lot & Les,

Wisten jullie dat..

* Er jaarlijks bij die Most Dangerous Road zo'n 26 auto's het ravijn in storten?
    * Dit zo'n 300 doden tot gevolg heeft?

Gelukkig was er een dokter aanwezig haha!!!

Super om jullie verhalen te lezen en we kijken telkens uit naar een nieuw verhaal met jullie belevenissen. Die miners in Potosi maakten destijds grote indruk op ons (wat een ongezond leven). En Les, heb je wel een staaf dynamite afgestoken?

Enjoy