Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Lesley Lotte - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Lesley

Blijf op de hoogte en volg Lesley

17 Januari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

9 januari was het dan zo ver, na 4 fantastische weken in Chili gaan we verder naar Argentinië, het land van vlees, Maradona, Máxima en veel meer!

In Chili hebben we echt een geweldige tijd gehad, we hebben zoveel lieve mensen ontmoet en we zijn zo fijn ontvangen en verzorgt voor Bhavito (Mark) en Mehar en haar familie!
Nogmaals bedankt voor alles!!!

Na 2 uur vertraging op het vliegveld in Santiago en een vlucht van 2 uur naar Buenos Aires zijn we er! Al snel komen onze backpacks aanrollen, pinnen we wat geld, rennen langs een touristenbalie en pakken de bus naar het centrum van Buenos Aires, in de bus kan je alleen betalen met muntjes, die hebben wij nog niet! Uiteindelijk met een van de mensen in de bus ons briefje van 100 kunnen omwisselen om de bus te betalen. Tof hoe behulpzaam de mensen zijn!
Na dik een uur rijden met de bus komen we savonds laat aan in het centrum, al snel vinden we hier een leuk hostel. We delen een kamer met een broer en zus uit Australië.

We besluiten er nog even uit te gaan om wat te eten, de volgende dag gaan we vroeg op pad om Buenos Aires te ontdekken!

Na een dag rond gelopen te hebben in het bloed hete Buenos Aires hebben we pas een klein stukje gezien van deze enorme stad, savonds besluiten we een Tango show te bekijken bij het bekende Tortoni (oudste café van Argentinië).

We willen vanaf Buenos Aires naar Iguazu reizen om daar de watervallen te zien, na wat onderzoek blijkt dat de bus er ongeveer 20 uur over doet, en kost ongeveer zon 200 euro pp, een vliegticket kost 250 euro pp en dan zijn we er binnen 2 uur, we besluiten voor optie 2 te kiezen.. :-)

De 12de vliegen we naar Iguazu, we belanden midden in de jungle, er is zoveel groen hier, niet normaal.
We pakken de bus naar het centrum en gaan opzoek naar een hostel, al snel vinden we een leuk hostel, met een privé kamer met eigen badkamer, luxe!
Iguazu zelf is heel klein, iedereen komt hier voor het bezoeken van de watervallen, de volgende dag gaat het park om 7:30 open, wij pakken om 7:00 de bus en staan om 7:30 in het park, met een handje vol toeristen.

We zien de eerste watervallen, wat bizar mooi! Echt geweldig, op het laatst komen we de diablo waterval tegen, deze is zo bizar groot, en hier staan zoveel mensen, niet normaal. Zie foto's.

Nadat we klaar zijn met onze wandeling door dit park, besluiten we met een boot terug naar beneden te varen, samen met een gids, hij laat ons bijzondere planten, bloemen en vogels zien, waaronder een wilde Tukan, wat een geweldig mooi beest!

Na deze boottocht hebben we zin in wat actie en pakken we een speedboot om gedouched te worden door de watervallen, Lotte en ik zijn echt zeik en zeiknat, wat een ervaring! Wat een geweldige dag!

De volgende dag wilden we iets rustiger aan doen, en waren we van plan een bus te pakken naar een mooie plek in de buurt waar je bij een waterval kon zwemmen. Dat ging alleen niet helemaal als gepland. We waren helemaal klaar om te gaan, we moesten alleen nog even bij de supermarkt wat eten en drinken kopen om mee te nemen, nadat we uit de supermarkt kwamen en Lotte en slok koud water nam viel ze om, flauw gevallen! Ik schrik me rot, gelukkig zei ze kort daarna zelf dat ze flauw is en dat ze wil liggen, altijd fijn als een dokter dat zegt! Daar sta ik dan, wat moet ik doen?! 112?! Ziekenhuis? Terug naar het hostel? Ik besluit een taxi aan te houden en laat ons terug brengen naar het hostel, eenmaal aangekomen bij het hostel spuugt Lotte alles eruit en blijft wegvallen, ik roep de taxi terug en roep Hostipal! Rapido! Plankgas rijd de taxi weg met ons, hij rijd bij alle stoplichten door rood en zonder kleerscheuren komen we aan bij het ziekenhuisje, daar wordt Lotte naar binnen gedragen door een grote man van de beveiliging. Ik mag gelukkig bij haar blijven en leg de arts uit dat ze is flauwgevallen en gespuugd heeft, ze wordt direct aan het infuus gehangen, gelukkig schone naalden etc! Na een paar uur komt Lotte weer bij, ze kan weer lachen! Yes! Ik dus ook! Nog een paar uur daarna moeten we via de nooduitgang naar buiten, we hebben niks hoeven noteren, geen paspoort laten zien, niets betalen etc! Heel bijzonder!

De dag hierna zijn we allebei ziek! Waarschijnlijk toch iets verkeerds gegeten of gedronken, gelukkig hadden we airco op de kamer want met 30 graden in bed liggen/op de wc is echt geen pretje!

De dag hierna voelen we ons al een stuk beter, we besluiten nog wel rustig aan te doen dus we bezoeken wat van de bezienswaardigheden in de buurt, als eerste een opvang centrum voor wilde dieren gelegen in de jungle, daarna hebben we het drie landen punt bezocht, vanaf dit uitzicht kon je Paraguay en Brazilië zien, geweldig mooi!

We kopen ook 2 buskaartjes om de volgende dag naar Brazilië te reizen om daar de Braziliaanse kant van de watervallen te bekijken, dit park is een stuk kleiner en hebben we binnen een halve dag gezien, wel leuk om ook even in Brazilië geweest te zijn en de watervallen zijn ook vanaf deze kant prachtig.

18 januari vliegen we terug naar Buenos Aires en 20 januari nemen we de boot naar Uruguay! (Ella, bedankt voor de tip!)
In Uruguay gaan we niks anders doen dan een paar dagen op het strand liggen, uitrusten en alles verwerken!

27 januari vliegen we terug naar het koude Nederland!

Tot snel!
Les & Lot

• 17 Januari 2013 - 22:36

Hanna:

hmmmm, klinkt goed: niets doen op het strand! niet stiekem allemaal zandkastelen bouwen he;)
    hele dikke knuffel!!!!!

• 17 Januari 2013 - 23:16

Flor:

Goed gehandeld Lesley!!! Echt cool van je. Gelukkig zijn jullie alweer snel opgeknapt. Chill ze. Nog 11 nachtjes geloof ik, enden staan we op Schiphol om jullie in de armen te sluiten! Kus, mapa

• 18 Januari 2013 - 22:01

Johanna Leur:

Hoi lieverds,die watervallen dat is niet niks zeg!Imposant..mooie fotos.
    En jullie avontuur waar Lesley fantastisch de regie had!!!!.zie verder mijn mail.
    Zelfs ik vind het heerlijk als jullie weer terug zijn,al zal ik jullie Websides heel erg missen.
    Wat een oma toch nog mee kan genieten....tot ziens en liefs omajohanna.18-01-13

• 20 Januari 2013 - 22:27

Desiree:

Lievr L&L,
    Ik heb jullie gelukkig al gesproken maar wilde nog even zeggen dat ik blij ben dat de 3 maanden er eindelijk bijna opzitten! Geniet er nog even van, tot snel in het koude Nederland!

• 23 Januari 2013 - 20:06

Arie Van't Verlaat:

Hey Les, Hey Lotte,

Heftig verhaal wat je schrijft. Goed te lezen dat jullie weer zijn opgeknapt! Machtige foto's van de watervallen. Echt indrukwekkend!

Tot later deze maand in het koude Nederland. Zal even wennen voor jullie zijn. Nog even genieten en alvast een goede reis terug toegewenst!!!!

• 25 Januari 2013 - 10:54

Thea:

Een goeie terugreis
    en...... de sneeuw hier is ook heel mooi.

thea

• 28 Januari 2013 - 13:21

Truus :

Wat een mooi verhaal en wat hebben jullie genoten .